pondelok 10. marca 2008

5. den

10. Marec

moj blog uz nie je viac tajny.

dnes pridam prispevok az vecer. zhabali mi notebook,zobrali mobil,sleduju moju ip adresu. pisem preto zo svojho mobilu,takze preto bez diakritiky.

mali sme poradu, takze uz vsetci v Ba o tom vedia. dufam, ze to kolegovia pochopili. netusim, kto dal o tom vedeniu vediet - neriesim to. casom to muselo prist.

ps: opakujem, ze nechcem do toho nikoho zatahovat. myslim, ze ludi tu praca bavi, takze si nic nekomplikujte.

ps2: budem vdacny za kazdy nazor, ktory mi poslete. piste prosim iba cez skype alebo sukromny mobil alebo nefiremnu siet.

ps3: videli ste film "Nepriatel statu?"

Tak aby som dnešný deň s odstupom času zhrnul. Ráno som mal stretnutie s Riaditeľom z Brna a Šéfkou. Meškali 40 minút oproti dohode. Zobrali si jednu kolegyňu klasicky za svedkyňu - vnímal som ju však viac ako rukojemníčku. Dali mi na výber opäť spätne z výpovede k minulému piatku alebo mi predostreli písomné varovanie, ktoré oficiálne prečítajú na porade pred kolegami. Dali mi čas 20 min., čo som samozrejme odmietol ako veľmi krátky čas. Medzi rečou spomenuli, že už vedia o mojich internetových aktivitách. Nechcem tu rozpisovať celé upozornenie ani výpoveď ktorú mi ponúkli. Ak ho chcete vidieť, mám ho odfotené v mobile a môžem ho tu uverejniť - stačí ak mi napíšete. Nakoniec to upozornenie sa oficiálne pred všetkými prečítalo.

Po 20 min. som došiel s odpoveďou, že som sa nerozhodol nijako. Nasledovala celopobočková porada. Jedným z bodov programu bol aj môj odpor. Riaditeľ z Brna a Šéfka zverejnili môj blog na celú stenu pred zrak všetkých ľudí. Taký veľký billboard by som si len tak nemohol zaplatiť ;-) Vyjadrili sa k celej veci a prečítali oficiálne upozornenie. Mal som priestor reagovať a povedať nezaobalenú pravdu. Po mojej reči vyzvali ostatných kolegov k diskusii. Nikto nereagoval. Po chvíli sa ozval kolega, že prečo si to nevyriešime sami medzi sebou, ale prečo ich do toho musíme ťahať. V niečom mal pravdu. Položili priestor ešte pre ďalšie otázky. Všetci mlčali. Spýtal som sa teda, či s tým súhlasia, čo tam je napísané, či je to v princípe pravda na tom blogu. Riaditeľ z Brna na to "demokraticky" uzavrel debatu a odmietol sa vyjadriť. Zrejme ako trest som dostal nové pravidlá:
- 50 kontaktných jednaní za deň (pôvodne bolo 35 za týždeň)
- namiesto notebooku dostanem stolný počítač
- moja IP adresa a pošta bude sledovaná
- nebudem mať pripojenie na internet ani do firemného systému, kde sa štandardne zapisujú kontaktné jednania obchodníkov
Po porade som ešte dostal slovné varovanie, za hornú časť blogu, ktorú som poslal z mobilu.

Neskôr som sa dozvedel, že môj mail už bol zablokovaný. Môj prístup na firemnú sieť zrejme tiež.

Ale aby som iba nehanil. Zrušili mi pravidlo, ktoré mi prikazovalo ísť na obed presne medzi 12:00-12:30. A musím pochváliť Šéfku, ktorá od piatku úpenlivo študovala zákonník práce, takže minimálne už teraz nastala jedna pozitívna vec v súvislosti s mojim odporom :-)

Po obede sa mi podarilo dovolať do Prahy. Požiadal som pani riaditeľku personálneho oddelenia aby nám došla spraviť mediátorku. Po dnešnej porade si totiž uvedomujem, že Šéfka je vlastne v celej veci veľmi emocionálne vložená a neuvedomuje si spolu s Riaditeľom z Brna negatívny dopad na zvyšok posádky. Stratili zmysel pre hranice. Problém vôbec nie je personálny ale silne osobný. A ja chcem celú túto situáciu riešiť personálne a teda v rámci nej dosiahnuť dohodu, takže preto ten telefonát do Prahy. Okrem toho osoba, ktorú som zavolal má u mňa veľkú dôveru ako človek. Sľúbila, že si preštuduje môj blog.

Poskladal som si počítač, ktorý mi doniesol kolega zo "šrotovne". Nefungoval mi - moj účet bol zablokovaný. Došiel som za šéfkou, že čo mám robiť, keď nemôžem robiť. Pochopila, že som vlastne zbytočne v robote. Všetko mi zablokovali, nemôžem pracovať a vlastne mám čas na to aby som šíril klebety o nej. Videl som, že je to príležitosť. Vypýtal som si spomínanú dovolenku, ktorú som si pýtal na dnes už v piatok. Dostal som ju! Mal som dobrý pocit. Po dnešnom dni mám teda minimálne 2 plusové body:
- na obed môžem chodiť kedykoľvek
- dostal som dovolenku, ktorú mi nechceli dať

Som zvedavý na zajtrajšok. Ozvem sa zrejme najskôr cez obedovú prestávku.

Stále Váš kolega Andy Warhol

PS: Sorry, že to je také dlhé, ale dnešný deň bol naozaj plný zaujímavých dobrých i zlých emócií.

3 komentáre:

Anonymný povedal(a)...

NAD ALKOHOLOM SA NEDA ZVITAZIT, IBA VYCHODNIARI REMIZOVALI...

abrakadabra

Anonymný povedal(a)...

Myslim si, ze to zvrejnenie bolo zle zahrane divadlo. Bola to tragedia, ktoru predviedlo vedenie vo velmi zlych a amatersky vyrobenych maskach.

Anonymný povedal(a)...

Ahoj Andy,

z tohto dlheho citania, na ktorom som sa mimochodom miestami dost dobre pobavila, som si potvrdila iba jednu vec, ktoru som si myslela uz davno. A sice, ze tato firma je plna neprofesionalnych ludi, ktori sa viac hraju na sefov a managerov ako nimi skutocne su. Myslim, ze Ty ako mlady chalan bez velkych doterajsich pracovnych skusenosti, mas pravo spravat sa ako pako. Tvoji sefovia bohuzial nie...